Kirre - En bok om att möta, vårda och fostra trasiga barn.

Läste klart den boken idag, det var som ett skolarbete eller vad man ska säga, vi ska också svara på frågor om det sen.
Men i alla fall, detta var nog en av de bästa böckerna jag läst, den gick rakt in i hjärtat och jag har haft nära till gråten flera gånger under bokens gång. Rekommenderar er att läsa denna bok, finns även en 2a till denna, Andra boken om Kirre heter den. Den ska jag defintivt läsa alltså! :)

Detta står på baksidan av boken:
I många yrken möter man de trasiga barnen utan att egentligen ha någon djupare kännedom om deras livsvilkor. Barnen bara finns där tillsammans med alla de andra - de som lever välordnade liv och som får sina behov av kärlek och trygghet tillgodosedda. När problemen tornar upp sig kommer kraven på att den som stör måste bort.
Men det finns andra möjligheter.

I boken möter vi Kirre och de profesionella människor inom socialtjänsten, förkolan och skolan som involveras i hans liv, och även hans fosterföräldrar.

För Ingeborg, lärare och en av bokens huvudpersoner, innebär mötet med Kirre en chans till både personlig och professionell utveckling, en utveckling som blir till stor glädje både för Kirre, henne själv och för skolan.

Författaren skriver också såhär i början av boken, alltså förordet:
"Alla personerna i boken är födda ur min fantasi, men de har fått drag av människor, stora och små, som jag mött på min livsvandring eller vars öde jag tagit del av."

                                          

Kommentarer

Skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback