Vad gör dom på ålderdomshemmen?

Jag var ute men en kompis innan och vi gick förbi ett ålderdomshem, då framför oss ser vi en "tant" med två personaler som höll i henne i varsin arm, samtidigt som hon stretade emot och nästan började gråta när hon sa "Jag vill inte" Men de bara jo kom nu o hon fortsatte streta emot, o man känner sig så maktlös och dum när man inte kan göra något åt saken, gud tyckte så synd om henne o blev så arg.
Man undrar ju liksom vad dom gör därinne, o det är inte första gången jag ser en tant göra så har även ett ålderdomshem utanför mig hon satt i rullstol och hade antagligen gått ut själv för att röka, när även i det här fallet det kom 2 personaler som inte lät henne röka de förökte bara få in henne men hon slog mot dom o försökte bita dom i armarna o blev helt galen, o skrek "Jag vill bara ta ett bloss"
Liksom visst det är bra att de inte får röka, o det kanske inte var lämpligt för den här tanten att röka men ändå!

Det är iaf en tanke som har slagit mig, och faktiskt tycker jag synd om EN DEL nu säger jag inte att detta behöver vara på alla hem, det finns säkert fantastiska hem för gamla där de verkligen får en bra ålderdom men liksom kan dom inte låta även de gamla leva lite dom får till exempel gå och lägga sig som små barn vid klockan 7 eller nåt ska det typ vara släckt.

Vad tycker ni om detta?

Kommentarer
Postat av: Milton

Tack så mycket för dem fina orden =) Det värmer!

2008-08-15 @ 23:40:29
URL: http://miltonvestin.se
Postat av: Laura

Men vissa kanske inte får gå ut för att de är sjuka elr nåt och kanske bara skulle skada sig ute för att de inte har ett bra minne längre elr vad man ska säga. Men som du säger, ibland undrar man ju. Men jag tror nog att de flesta skötare vet vad de gör :) Men ändå bra att du tänkte på det elr vad man ska säga :P

2008-08-16 @ 19:35:50
URL: http://lauraadina.blogg.se/
Postat av: Tanja

Svar Laura; Jo jag vet det är klart att de inte ska gå ut själva, men vad är det som gör att de inte vill in på själva hemmet igen? Förstår du hur jag menar! Liksom varför blev hon sån när hon skulle in dit igen det borde inte vara så tycker jag :/

2008-08-16 @ 19:39:56

Skriv här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback